Ris är en viktig näringskälla för två tredjedelar av världens population. Ris blir allt viktigare eftersom det är näringsrikt, hälsosamt och gott. Pakistan är en av de största leverantörerna av basmatiris och Asaad Food erhåller sitt ris från Pakistan och paketerar riset under varumärket Mahmood Rice.
Asaad Food representerar kvalitet och strävar efter att erbjuda produkter av hög kvalitet under varumärket Mahmood Rice.
Med sin oföränderliga kvalitet, arom och smak har Mahmood Rice fått en unik plats på den globala marknaden. Dessutom hanteras våra avdelningar för kvalitet, lagring, marknadsföring, produktion och förpackning av ett team av erfarna arbetare och inspekteras av ett revisionsföretag från tredje part som har ett intyg om överensstämmelse (CoC) i enlighet med den standardspecifikation som tillhandahålls av oss.
Det som gör Mahmood ris unikt är det faktum att våra grundläggande processer som separering av risskal, rengöring av ris och tjockleksklassificering utförs i en förstklassig risbearbetningsanläggning. Vidare utförs polering, längdklassificering, färgsortering och förpackning internt för att erbjuda högkvalitativa produkter.
För att uppfylla globala standarder rengörs Mahmood Basmatiris upprepade gånger med ultramoderna maskiner för att upprätthålla kvalitet under hela processen.
Åtagande till kvalitet är ett kärnvärde för Asaad Food. Mahmood Rice representerar kvalitet och stabilitet. Varje korn i förpackningen är föremål för utmärkta hygienförhållanden och förpackas under övervakning av vårt kvalitetskontrollteam.
Mahmood Rice finns tillgängligt både i tyg påsar/säckar och plastpåsar/säckar i alla storlekar i olika förpackningar och i olika länder.
Det främsta målet för Asaad Food är kundnöjdhet och tillfredsställelse. Mahmood Rice är speciellt rengjort för att möta behoven hos olika konsumentgrupper runt om i Norden.
Att ständigt tillhandahålla produkter av hög kvalitet till konsumenterna, bidra till konsumenternas hälsosamma liv med våra näringsrika och utsökta produkter, prioritera kundnöjdheten och erbjuda produkter av högsta kvalitet till rimliga priser i linje med våra långsiktiga mål och strategier.
Att erbjuda produkter som konsumeras säkert över hela världen, producera enligt globala standarder med vårt kvalitets- och servicetillvägagångssätt, vara konkurrenskraftiga på globala marknader med vårt varumärke och öka vår marknadsandel.